Kina

Kina - Ningbo

Vi skriver her om vores oplevelser i Kina.

Hvor er vi?

Hvad er klokken?

Se billeder her

08.09.2008

Vores oplevelserPosted by Sidse Tue, September 09, 2008 16:07:22

14.dag i Kina – Afrejse og hjemkomst

Vi stod op kl. kvarter i seks, der var gratis Shuttle bus til lufthavnen hver halve time, så på trods af at vi først skulle flyve kl. 9:10, tog vi bussen kl.6:30, da det pga. ekstra sikkerhed i Kina i forbindelse med OL, anbefales at være i lufthavnen 2½ time før.

Da vi ankom til lufthavnen, var der allerede en enorm kø ved check-in til vores fly. Da vi nåede frem og fik bagagen på båndet, blev vi bedt om at gå til bagage-check. Vi tænkte straks om det var pga. Johnny´ s ”elementer”, at de skulle tjekkes, men det viste sig, at vi ikke måtte have hverken lightere eller tændstikker med fra Kina, og det havde vi lagt i vores bagage.

Det havde vi ikke tænkt over, da det ikke er forbudt i DK og heller ikke i Schweiz.

Vi havde heldigvis tid til at købe lidt læsestof til rejsen, toldfri cigaretter til 90 RMB for ét karton, og vi fik brugt de sidste RMB på lidt gaver.

Boarding var forsinket, men endelig sad vi i flyveren og kunne se frem til en 12 timer og 20 tyve minutters flyvetur til Zürich.

Flyveturen gik okay. Det er hårdt at sidde så akavet i mange timer, men heldigvis virkede dvd afspilleren, så Johnny fik sovet og Sidse så ”Sex and the city” film.

Vi var forsinket i ankomst til Zürich og sad allerbagerst i flyveren, så på trods af at vi løb gennem hele Zürich lufthavn, nåede vi ikke det planlagte fly mod København.

Efter at have overbevist flyselskabet om, at vi virkelig ikke havde kunne nå det, fik vi ændret vores billetter og var så heldige at komme med et andet fly, som kun fløj én time efter det planlagte.

Vi landede i København ca. kl.19:30. Ved bagageudleveringen, blev vi kaldt over højtaleren, og det viste sig, at de desværre ikke havde fået vores bagage med ombord på flyet. De mente dog, at det ville kunne være der kl.22 og kunne blive leveret dagen efter.

Johnny´s far hentede os i lufthavnen og kørte os til Glostrup, så vi kunne hente Getzen inden turen gik hjem til pigerne og Stine på Nørrebro. Inden vi kom i seng var klokken over 23:00, så vi havde næsten været oppe i 24 timer.

At opleve lidt af det store Kina, har været en stor oplevelse, som vi er glade for, at have fået. Et land i udvikling, med en helt anden mentalitet og kultur, end den vi kender herhjemme.

Vi er også glade for at være hjemme i lille Danmark igen, og i aften skal vi nyde, at lave dansk mad herhjemme.

Nu vil vi slutte vores beretning. Vi håber, i har nydt at følge med i vores blog og at den ikke har været fyldt med for meget uinteressant læsning. De sidste billeder er også blevet uploadet nu, og kan ses i fotoalbummet.

Kh/Johnny og Sidse

P.s. Bagagen er ankommet!