Kina

Kina - Ningbo

Vi skriver her om vores oplevelser i Kina.

Hvor er vi?

Hvad er klokken?

Se billeder her

29.08.2008

Vores oplevelserPosted by Sidse Fri, August 29, 2008 18:06:41

4.dag i Kina

I dag har været en dag, fyldt med rigtig mange gode oplevelser. Vi har været rundt i Ningbo sammen med Egon og kinesiske Lucy.

Kl.11 mødtes vi med Egon og Lucy i foyeren. Det var regnvejr, men ikke styrtregn, så det var faktisk behageligt, at det regnede lidt.

Egon havde planlagt en hel dags oplevelser for os. Første punkt på programmet, var et besøg på et stort fiske marked.

Vores umiddelbare tanke, ved at skulle besøge et fiskemarked, var at der sikkert lugtede lidt, men dette var ikke tilfældet. Vi tror det er det første sted, vi har været, hvor der var så mange fisk, uden at der lugtede af fisk.

På markedet fandtes alle typer af ”Seafood”, der var kæmpekrabber, rejer, krebsdyr, skildpadder, fisk, blæksprutter og kæmpe frøer! Lucy fortalte, at hun spiser det hele og ofte handler dér.

Derfra gik vi videre til et stort værktøjs/isenkræmmermarked, som var en kæmpe hal fyldt med mindre boder, hvorfra der blev solgt alt fra jern/plastic råmaterialer, alt i værktøj, hjul, skruer, bolte, vvs, el og beslag, der var ikke den ting, man ikke kunne købe.

Efter besøget på markedet, skulle vi se et stort elektronik varehus. 2 etager fyldt med små forretninger, der stort set solgte det samme, så det gjaldt om at finde det sted, man kunne få pruttet prisen længst ned. Johnny var som et barn i en slikbutik, men det er jo begrænset, hvad man kan tage med hjem, så det blev til lidt indkøb, inden vi skulle have lidt frokost.

Frokosten indtog vi på en kinesisk restaurant. Her var Lucy til god hjælp, med at forklare hvad vi spiste. Vi fik en Curry Beef Soup, som var en stor skål krydret suppe med nudler og oksekød, det var rigtig lækkert, og vi fik varmen.

Efter frokost, gik vi over til den noget af den gamle bydel, hvor der også ligger en masse butikker, her er priserne dog nogle helt andre, end hvis man går på Tianyi Square. Der blev pruttet om priser igen, det er meget almindeligt her, og det var Lucy god til.

Da vi efterhånden havde gået en hel del, synes Egon tiden var inde til at få en times fodmassage. Vi blev anbragt i en rum med store lænestole og hver vores kineser. Først skulle vi have vasket fødder. Det foregik i store træbaljer, hvor der blev hældt noget pulver i, som fik vandet til at blive en tyk grød. Efter at have siddet med fødderne her i ti minutters tid, fik vi ordnet negle og hård hud. Det foregik med stemmejern og kniv! Fodmassagen var dejlig, selvom de indimellem tog godt fat.

Aftensmaden blev indtaget på endnu en kinesisk restaurant. Her var vi dog lidt mere skeptiske over maden. Vi fik en ”Seafood” suppe med ALT fra havet, Peking and med hoved(som Lucy spiste), oksekød/svampe i krydret sauce, svampe i sauce, bambusskud i en marinade og hele friturestegte rejer. Alt i alt et okay måltid, og det var rigtig hyggeligt, men at spise kinesisk hernede, er slet ikke det samme, som at gå på kinesisk restaurant i Danmark.

Egon mente ikke, vi var færdige med at forkæle os selv, da vi havde spist. Vi tog derfor en taxi til et andet massage sted, hvor vi kunne få ansigtsmasker/massage og massage af hele kroppen, inkl. massage hvor de går på ryggen af én, samt øre rensning! Det var specielt, men vi havde det dejligt bagefter. Det kostede kun 150 RMP (kr. 115,50) for ca. 30-40 minutters massage for os alle 4.

Vi synes, det har været en dejlig dag. Vi har prøvet nogle ting, som vi nok ikke ville, hvis vi kun havde været på egen hånd.

God weekend til alle derhjemme.